Energiklassning – m...

Notifications
Clear all

Energiklassning – märks det verkligen på elräkningen?

2 Inlägg
3 Users
0 Reactions
32 Visningar
0
Topic starter

Jag velar mellan att välja deras standardfönster eller att uppgradera till deras mest energieffektiva glas. Är det någon här som har gjort ett fönsterbyte via Fönsterpro och faktiskt märkt en skillnad på uppvärmningskostnaderna efteråt?

2 Answers
0

Jag har inte själv gjort ett byte via Fönsterpro, men många som investerar i mer energieffektiva Fönster brukar rapportera att de märker skillnad, särskilt om de ersätter äldre eller dåligt isolerade fönster. Besparingen på uppvärmningskostnaderna beror förstås på husets skick, uppvärmningssystem och hur gamla fönstren är idag. För vissa handlar det lika mycket om ökad komfort, mindre kallras och jämnare inomhustemperatur som om själva energibesparingen. Om prisskillnaden inte är alltför stor kan det vara värt att räkna på den långsiktiga vinsten. Jag är också nyfiken på andras erfarenheter efter ett fönsterbyte.

0

Jag håller med. För många är den största förbättringen faktiskt komforten snarare än den direkta energibesparingen. Mindre drag, jämnare temperatur och bättre ljudisolering kan göra stor skillnad i vardagen.

Share: